Ktsjing
- Admin
- 6 okt 2024
- 1 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 7 okt 2024

De meeste mensen weten wel dat er heel goed is nagedacht over de inrichting van een supermarkt. Bij alles kun je je afvragen: waarom ligt dat hier? Als je binnenkomt, kom je al snel bij de groenten. Niet voor niets. Het geeft consumenten een goed gevoel dat ze daar iets gezonds kopen. Gaandeweg de winkel word je op diverse plekken "verleidt" tot (veelal ongezonde en/of onnodige) impulsaankopen. Vooral of ook als je iets zoekt wat je in schap A zou verwachten, maar je uiteindelijk vindt in schap Z. Niet voor niets. Hoe langer je in een winkel bent, hoe groter de kans dat je meer aanschaft dan op je briefje stond (of uit je hoofd wist). En eerlijk: soms is het ook handig hoor. Ik was anders toch de peper vergeten die niet op mijn lijstje stond. Tegen de tijd dat je blindelings en doelgericht boodschappen kunt doen, veranderen ze de indeling. Niet voor niets.



Opmerkingen